EXHIBITION, “Far away, So close”  2021



SHIM
SOOHYUN



Material 1: Poly, Rayon, Span
Material 2: Poly, Rayon, Span
Material 3: Cotton, Rayon
Material 4: Poly, Rayon, Span
Technique: Herringbone-Stitch, Fixed Tacking

<Mask>
Material: Metal, Stone
Technique: Trimming


FASHION DESIGN



The challenging creative clothes that are different from traditional forms are studied. Also, the deconstructive formation characteristics are analyzed and studied.



In this work, the challenging creative clothes that are different from traditional forms are studied. Also, the deconstructive formation characteristics are analyzed and studied. By doing this, the possibility of deconstructive expression in fashion is intended to be suggested. The reason for paying attention to deconstructionism is that it enables reorganizing to build new structural relationships by interacting with each other. As the philosophical basis of postmodernism, deconstruction, which questioned metaphysical hypotheses and criticized structuralism and systemic reason, might be unified or illogical in some measure. Still, at the same time, it is combined as a partial element in its own order. The principle of reconstructing as a creative design through the various approaches and techniques to fashion is utilized to make this work. The challenging creative clothes that are different from traditional forms are designed through the divergence and integration of free forms, the expression of dual structure through separation, distortion of form, twisting, destruction of the center, dynamics due to atypical twisting, combination, and unexpected structure.

본 작품은 해체적 조형성을 분석 연구하여 전통적인 조형과는 다른 역발상의 창의적인 의상을 연구함으로써, 패션에 있어서 해체주의의 그 표현 가능성을 제시하고자 한다.
해체주의에 주목하는 이유는 서로 상호 작용하며 새로운 구조적인 관계를 만들도록 재구성을 가능하게 한다는 점이다. 포스트모더니즘의 철학적 기초로, 해체(deconstruction)로 형이상학적 가설에 의문을 가지고 구조주의와 체계 주의적 이성을 비판하면서 나타난 해체주의는 다소 통일되거나 비논리적일 수 있지만, 그러면서도 해체주의 나름의 질서 속에서 부분적인 요소로 결합한다.
패션에 다양한 접근과 기법을 통해 독창적인 디자인으로 재구성하는 원리로 작품을 제작하였다. 자유로운 형태의 발산과 통합, 이격을 통한 이중구조의 표현, 형태의 왜곡, 비틀림, 중심의 파괴, 비정형적 뒤틀림에 의한 역동성, 또 조합하고, 의외의 구조를 통해, 전통적인 조형과는 다르게  역발상적이고 창의적인 의상을 제작하였다.


该作品分析研究了分解性造型性,通过研究与传统造型不同的创意性时尚设计, 试图提出分解主义的表达可能性.
关注于分解主义的原因在于他们边相互作用边制造出新的结构性关系. 作为后现代主义的基础, 以分解(deconstruction)思想批判结构主义和体系主义理性而出现的分解主义虽然有些统一性或非逻辑性, 但分解主义仍在其独有的秩序中结合部分要素.
通过对时尚的不同研究与方法,以独创性设计为原理制作了本作品. 通过自由形态的散发和整合, 重叠表现出双重构造, 形态的扭曲, 扭转, 中心的破坏, 非定型扭曲而出现的活力, 又进行组合, 通过意外的组合,设计出了与传统不同的创意性服装.




Hongik Univ.


57, Daehak-ro, Jongno-gu, Seoul, Korea 03082
Tel. +82 2 3668 3707 (AM 11:00~PM 7:00)


COPYRIGHT ⓒ HONGIK UNIVERSITY. ALL RIGHTS RESERVED.