YANG DAIJIA


The Global FashionInteractive Marketing Research in the Age of Untact - Zepeto application additional fuction proposal, 2021


언택트 시대의 글로벌 패션 인터랙티브 마케팅 연구 - 제페토 어플리케이션 추가 기능 제안을 통해

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In response to the no-touch era ushered in by the sudden epidemic in the fashion industry, there has been a qualitative change in the pattern and consumer environment in the industry. The fashion industry alone by developing a large number of chain stores can no longer meet the consumer's current consumption needs, nor does it meet the current 'online first' consumer direction, and to effectively implement a sustainable marketing model, it is necessary to follow the footsteps of the times, to deeply understand the needs and ideas of consumers, to be closer to consumer life, and to enhance brand value.
In this project, the virtual reality application platform 'ZEPETO' was added to the level of fashion interactive marketing to provide a try-on fashion e-commerce function. In the current era, consumers have shifted their attention to online shopping, and the fashion industry has been focusing on developing branded online content throughout the year, and bringing fashion consumers directly into another virtual fashion space through digital technology to showcase digital branded fashion to consumers. Therefore, this project wants to take advantage of the space of 'ZEPETO', a virtual reality application, to focus on developing interactive fashion marketing in it and to establish a virtual fashion e-commerce that is functional, fun and interactive. It will be expected to bring a new shopping experience to consumers, not just manipulating avatars in 'ZEPETO' for entertainment. The proposal is to update the 'ZEZE Fitting' platform to the existing 'ZEPETO' virtual reality application, and to set up consumer services at the level of interactive fashion marketing. 


패션 업계는 갑작스러운 코로나로 인해 시작된 언택트 시대에 적극적으로 대응함으 로써 업계의 구성과 소비환경을 질적으로 변화시켰다. 패션산업은 대량의 오프라인 가 게 운영만으로는 소비자의 현재의 소비 욕구를 만족시킬 수 없고, 온라인이 우선시 되 는 소비 환경에도 맞출 수 없다는 것을 잘 인지하고 있다. 이에 미래를 마케팅을 효과 적으로 실행하려면 시대와 같이 발전해 나가야 되고 소비자의 욕구와 생각을 빨리 이 해하며, 소비자의 생활에 더욱 가까이 다가가 브랜드 가치를 높여야 한다. 프로젝트는 패션 인터랙티브 마케팅 차원에서 가상현실의 대표적인 어플리케이션인 제 페토에 피팅형 패션 온라인 쇼핑몰 기능 추가를 제안한다. 요즘 소비자들은 온라인 쇼 핑에 집중하고 있다. 아울러 패션업계 전반에서도 최근 1년 동안 온라인 브랜드 콘텐츠 를 중점적으로 육성하고 있으며, 디지털 기술을 통해 패션 소비자의 시야를 또 다른 가 상의 패션 공간으로 끌어내며 소비자들에게 디지털화된 브랜드 패션을 선보이고 있다. 따라서 프로젝트는 제페토라는 가상현실 응용의 공간적 이점을 이용하여 패션 인터랙티 브 마케팅을 집중적으로 발전시켜 실용적이고 재미있으며 상호작용이 뛰어난 가상 패션 비즈니스를 구현하고자 한다. 이에 제페토에서 가상인물을 조작해 즐길 수 있는 수준을 넘어 새로운 쇼핑 경험을 선사하고자 한다. 이 제안은 기존 가상현실 어플리케이션인 제페토에 새로운 피팅형 패션 전자상거래 프로그램인 ‘제제피팅' 플랫폼을 추가하여 업 데이트하고, 패션 인터랙티브 마케팅 차원에서 소비자 서비스 추가 기능을 설정하고자 한다.

顺应时尚行业因为突如其来的疫情迎来的无接触时代,行业内的格局和消费环境上质的变换。时尚产业光靠大量的开发连锁门店已经不能满足消费者当下的消费需求,也不符合现在‘线上优先’的消费方向,想要有效实行可持续发展的营销模式,就必须要紧跟时代的脚步,深入了解消费者的需求和想法,更加贴近消费者生活,提升品牌价值。
本项目在时尚互动营销的层面上对虚拟现实代表应用平台‘ZEPETO’追加了试穿型时尚电商功能。现时代消费者在购物时将目光已经主要转移在线上购物,同时整个时尚行业也在一年内集中的发展品牌线上内容,并通过数字化技术将时尚类消费者的眼界直接带入到另一个虚拟的时尚空间,为消费者们展示数字化的品牌时尚。所以本项目想要利用’ZEPETO’这个虚拟现实应用的空间优势,集中发展其中的时尚互动营销,建立功能实用、有趣、互动性强的虚拟时尚电商。将预计给消费者带来全新的购物体验,而不只是在’ZEPETO’中操控虚拟人物来娱乐。其中提案是在现有的’ZEPETO’虚拟现实应用软件上追加更新全新的试穿型时尚电商项目’ZEZE Fitting’平台,并且在时尚互动营销层面对消费者服务进行了功能设置。





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