NEW GOLF BRANDING
LAUNCHING PLAN - HIBL 하이블, 2021


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PARK YOUJUNG, PARK YUMI, LEE HYANGHEE, KIM YUNHEE, LEE JIYEON, LEE JAEKWANG, HAN GIJEONG, KIM NAKHYUN, JEON SEONGEOUN, JEONG YEEUN, CHOI DONGJUN, HONG JINGI, JO INHYEONG, KIM CHOHYE, LEE JISOOK


NEW GOLF BRANDING LAUNCHING PLAN - HIBL하이블, 2021 

Throughout class sessions, students developed a launch plan for a start-up golf clothing brand. This team project was conducted effectively by exploring marketing/branding techniques and making comparisons between traditional branding theory and digital marketing theory.
Based on marketing books such as ‘Growth Hacking’ and other branding books, students freely engaged in the branding project focusing on how branding/marketing theories could be applied in an actual business market.

Through the process of Comprehension on space and humanity> visualization of a concept> various approaches for ideation> strategic business design and execution> strategic brand proposal and marketing execution, students learned about business practice trends and how to communicate as a group.


프로젝트 - 뉴 골프 브랜드 런칭 계획, 2021

정통 브랜딩 이론과 디지털 마케팅 이론의 비교를 통해 전통적인 것에서 트렌디한 이론에 이르는 브랜딩과 마케팅 기법들을 검토, 차별점을 추출하여 니치 마켓을 타겟팅 한 전략적 브랜드 런칭 시뮬레이션을 그룹으로 진행한 프로젝트입니다. 그로쓰 해킹 & 브랜딩 저서를 기반으로 스터디한 이론을 실제 브랜딩 런칭에 접목하여 비즈니스 현장에 적용할 수 있는 기반을 마련하는데 포커싱하여 참여를 통한 집단지성 토론 수업으로 진행하였습니다.
자유로운 과정의 참여로 다양한 전문분야의 지식을 습득할 수 있는 프로젝트입니다.
공간과 사람에 대한 이해 > 콘셉트의 시각화 > 아이데이션을 해결하는 다양한 포인트로의 접근 > 전략적인 비즈니스 디자인과 실행 > 전략적인 브랜드(아이템) 개발서와 마케팅 실행을 진행하여 상호 커뮤니케이션과 정보 교환을 통해 지식과 실무 트렌드를 경험해 볼 수 있는 과정 중심 프로젝트입니다.



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