KIM
YESEUL


A Study on the Launch of Lifestyle Brand with Korean aesthetics for Premium Age, 2021


프리미엄 에이지를 위한 한국적 미학을 담은 라이프스타일 브랜드 론칭에 대한 연구

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The name of the brand to be launched in this study is [Studio Armt.]. It is developed by applying the abbreviation of the two words: studio and art tainment. The studio means the craftsman's workroom, and the art tainment refers to the brand that aims for the high-end of the cultural industry. Studio Armt. is a group with one aesthetic goal. The business plan includes running a lifestyle store, hosting exhibitions that collaborate with Korean artists, backing the artists. The brand philosophy is organized by including the characteristics of each use of Korean beauty. Then, the meanings are connotatively applied into from B.I and clothing designs to marketing strategy. They are also used as the main message for communication with consumers. In this study, a lifestyle brand that embodies the Korean aesthetic and reflects the Premium Age's consumption behavior changes is intended to be launched by emphasizing aesthetics based on Korean artisan spirit and promoting the aesthetics of tradition.


본 연구에서 론칭하고자 하는 브랜드의 네이밍은 Studio Armt.[스튜디오 아트먼트] 로, 공예가들의 작업실을 뜻하는 스튜디오(Studio)와, 문화산업의 고급화를 지향하기 위한 브랜드를 일컫는 아트 테인먼트 (Art와 Entertainment의 합성어)의 줄임말을 응용하여 개발하였다. 스튜디오 아트먼트는 하나의 미학적 목표를 가진 집단으로 라이프스타일 매장을 운영하며 한국 작가들과 협업 작품 전시회를 개최하고 작가들을 후원하는 사업 운영을 계획하였다. 또한 한국의 미(美)의 각 쓰임의 특징들을 담아 브랜드의 철학을 정리하고, B.I부터 의류 디자인, 마케팅 전략에 이르기까지 그 의미들을 함축적으로 적용하고 고객과의 주요한 커뮤니케이션 메시지로 활용하였다. 그리하여 한국의 장인정신을 기반으로 한 미학, 그 탁월함을 강조하고 전통의 미학을 널리 알려 프리미엄 에이지의 소비 행태 변화를 반영한 한국적 미학을 담은 라이프스타일 브랜드 론칭에 대해 연구하고자 하였다.

希望通过该研究推出的品牌叫Studio Armt.利用了含有艺术家工作室的(Studio)和, 旨在举出文化产业的高级化品牌的Artainment的缩写而创出了该名称. Studio Armt.作为拥有相同艺术目标的集团,开着一场悠闲式商场,与诸多韩国作家举办了作品展览会,并计划了支援作家们的工作. 另外利用了韩国的美的各特征整理了品牌哲学, 并都统一隐喻运用在了从B.I到时尚设计, 还有推销战略上,灵活运用在了与消费者的咨询沟通. 因此试图研究出了以韩国匠人精神为基础的美学, 强调该艺术的卓越性,反映出新型消费方式的韩国美学的悠闲式品牌.




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