CAROLINE
JINHEE 
SEONG


A Study on the Influence of Nano Fashion Influencers on the Purchase Intention of Generation Z Instagram Users, 2021


나노 패션 인플루언서가 Z세대 인스타그램 사용자의 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구

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Fashion companies are gaining deeper insight into influencers, who are now the mainstream of digital marketing fashion trends. Based on this trend, the intention of this report is to create a foundation that can be effectively used in marketing for Gen Z consumers. This study highlights the purpose of applying nano fashion influencers for Instagram marketing and confirms the specific influencer tier’s purchasing effect to Gen Z consumers. It is expected that this report will serve as a basis for a more systematic and strategic approach to Gen Z target brands that plan on applying Instagram marketing.


현재 디지털 마케팅 패션 트렌드 상황에 주축이 되어가고 있는 인플루언서에 대해 기업들이 더 깊은 통찰을 얻고 이를 바탕하여 Z세대 소비자 마케팅에 효율적으로 활용할 수 있는 기틀을 마련하고자 한다. 본 연구를 통해 나노 패션 인플루언서 인스타그램 마케팅이 Z세대 소비자들의 구매 효과를 활용할 수 있는 기틀을 마련하고자 한다. 본 연구를 통해 나노 패션 인플루언서 인스타그램 마케팅이 Z세대 소비자들의 구매 효과를 확인하는 그 목적을 가지며, 향후 인스타그램 마케팅을 계획하고 Z세대가 목표 고객인 브랜드들에게 보다 체계적이며 전략적인 접근 방안의 기초 자료가 될 수 있을 것으로 기대된다.

企业对逐渐成为网络销售先锋的网红获得了更深刻的启示,并以此为基础试图构造能够利用Z消费者的方法. 通过该研究,希望能够建造利用纳米时尚网红推销方法促进Z消费者购买欲望的基础. 同时也希望通过该研究能够证明纳米时尚网红推销方法拥有促进Z消费者购买的效果, 并提供更加体系化,战略化的合理推销方法.




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