ZHU
YUYING


A Study on Sustainable Marketing Strategies of Social Fashion Enterprises, 2023


사회적 패션기업의 지속가능 마케팅 전략에 관한 연구 , 2023


Over the past few decades, global society, the environment, and the economy have faced many challenges, such as poverty, inequality, climate change, and resource depletion.These problems are forcing us to rethink our traditional business model and seek more sustainable ways to run our business.These changes triggered the need for the development of social enterprises. With the rapid development of the fashion industry, the fashion industry faced problems such as environmental pollution and waste of resources, and in response, social fashion companies gradually made their best efforts to adopt and implement sustainable development strategies. In this regard, this study attempted to specifically classify social fashion companies through the analysis of social activities of several domestic and foreign social fashion companies and propose the direction of future sustainable development of fashion companies and social fashion companies. 


지난 수십 년 동안 세계 사회, 환경 및 경제는 빈곤, 불평등, 기후 변화 및 자원 고갈과 같은 많은 도전에 직면해 있다.이러한 문제들은 우리들에게 전통적인 비즈니스 모델을 재검토하게하고, 비즈니스를 운영하는 보다 지속 가능한 방법을 모색하도록 강요하고있다.이러한 변화가 사회적 기업의 발전의 필요성을 촉발하였다. 패션 산업의 급속한 발전과 함께 패션 산업은 환경 오염 및 자원 낭비와 같은 문제에 직면했으며, 이에 대응하여 사회적 패션 기업은 점차 지속 가능한 발전 전략을 채택하고 실행하는데 최선의 노력을 기울였다. 이와 관련하여 본 연구에서는 몇몇 국내외 사회적 패션기업의 사회적 활동 분석을 통해, 사회적 패션기업을 구체적으로 분류하고, 향후 패션기업의 지속가능한 발전 및 사회적 패션기업으로 나아가야할 방향을 제안하고자 하였다.




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