ZHANG YUXUAN


A Study on Experiential Marketing Effect Through AR Technology Service

-Application of Location-based AR Technology for Chinese Fashion Brand ‘1997 Post Office’, 2023


AR 기술 서비스를 통한 체험마케팅 효과 연구 - 중국 패션 브랜드 ‘1997 우체국’ 위치기반 AR 서비스의 제안을 통해, 2023


With the development of the global fashion industry, the competition among fashion brands has gradually intensified.Therefore, how to use marketing strategies to make brands stand out has become a difficult problem faced by small and medium-sized fashion brands.With the progress of science and technology and the change of consumer demand, the means of marketing are not limited to the traditional mode.Therefore, by adding AR technology to marketing and enhancing the user's sense of experience, the goal of attracting and maintaining consumers can be achieved.


글로벌 패션산업이 발전하면서 패션 브랜드 간 경쟁도 심화되고 있다. 따라서 마케팅 전략을 활용하여 브랜드에 더 많은 관심을 기울일 수 있는 방법은 많은 중소형 패션 브랜드가 해결해야 할 문제가 되었다. 기술의 발전과 소비자 수요의 변화에 따라 마케팅 방법도 전통적인 모델에 국한되지 않다. 따라서 마케팅에 AR 기술을 활용함으로써 사용자의 체감도를 높이고 소비자를 유치하고 유지하는 목표를 달성할 수 있다.




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