CHEN SHU TYNG


A study on the development of new Korean fashion designer brands select shops targeting the Taiwanese market, 2023


대만 시장을 타깃으로 한 한국 신진 패션 디자이너 브랜드 편집매장 개발에 관한 연구, 2023


Taiwan is geographically the highest economic strategic position in Asia and it has well-equipped international airports and ports, making it highly connected to the outside world. Therefore, Taiwan has become the first choice for many multinational clothing companies that want to set up their operating headquarters in the Asia-Pacific region. In addition, “Hallyu” in Taiwan also provides an excellent opportunity for Korean fashion companies. Through the theoretical investigation and analysis of Korean fashion designer brands select shops in Taiwan, this study proposes the overall content of select shops operating in the Taiwan market centered on Korean fashion designer brands. Through these, it provides precedent examples or guidelines that Korean designer brands can refer to when considering entering the Taiwan fashion market.


대만은 지리적으로 아시아 최고의 경제 전략적 위치를 차지하고 있으며 완벽한 설비를 갖춘 국제공항과 항구를 갖추고 있어 대외 연결성이 매우 높다. 따라서 대만은 많은 다국적 패션 기업이 아시아 태평양 지역에 운영 본부를 설립하고 싶을 때 첫 번째 선택이 되었다. 또한 대만 내 한류열풍도 한국의 패션 기업에 좋은 기회를 제공하고 있다. 본 연구는 대만 시장과 대만 소비자들의 소비 특성에 대한 이론적 고찰과 사례 분석을 통해 대만의 패션 시장에 대해 더욱더 깊은 이해를 갖고, 이를 바탕으로 대만 시장에 한국 패션 디자이너 브랜드를 중심으로 운영되는 패션 편집 매장 런칭을 위한 전반적인 내용을 제안한다. 이를 통해 한국 디자이너 브랜드가 대만 패션 시장으로 진출을 고려할 때 참고할 수 있는 선행 사례 혹은 가이드라인을 제공하였다.




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